07 May 2011

Penipu....


Ada sorang awek ni  tanya gua pasal lelaki. Gua ingat gua ada peluang nak tonjolkan aset gua pada dia jadi gua boleh tackle dia. Gua punya semangat dah berkobar – kobar nak yakinkan dia. Dia mula tanya gua, mula – mula tanya gua sihat atau tak? Gua cakap mesti sihat boleh kerja lagi. Gua senyum saat dia muka merah padam. Gua rasa dia tahan kentut bukan sebab datang bulan.
*************
Tiba – tiba keluar satu ayat dari mulut awek tu. Gua marah juga tapi gua redha. “ awak percaya tak lelaki memang penipu”. Gua jawab hah memang ada lelaki penipu pasal tak adil kalau ada yang jujur tiada yang menipu. Zaman gua belajar dulu pun ada juga tipu ayat sendiri tapi cilok ayat sarjana. Ingat gua tak tahu?
************
Minah tanya soalan tadi gua rasa terdesak. Bukan apa gua rasa sampai saat dia perlukan teman lelaki  tapi dia gagal cari yang betul – betul jujur. Gua tak kisah, asalkan jangan dia cop gua tipu dia waktu bagi pandangan. Gua tetap telus berbual dengan minah tu. Tengah gua semangat bercakap dia terus potong ayat gua, “ntah awak pun penipu”, terus gua diam nak kentut pun dah tak keluar.
***********
Gua start enjin kereta gua ajak dia makan, tanda gua tak tipu dia nak belanja pasal gua pernah janji nak belanja kalau  dia lepak  dekat tempat gua.

Gua juga untung, dapat dating dan dapat bual amal.

2 comments: